Start - Dev - Study - Wybrane aspekty kształcenia językowego, uczenia się i akwizycji języków obcych

Wybrane aspekty kształcenia językowego, uczenia się i akwizycji języków obcych

print as PDF

Główne cele badawcze:

1. Badanie możliwości rozwijania autonomii osób uczących się języków obcych, również z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych (You Tube, Moodle, Duolingo, itp.).

2. Badanie oczekiwań studentów pierwszego roku filologii angielskiej w stosunku do programu studiów filologicznych, umiejętności, które chcieliby nabyć, itp.

3. Badanie możliwości, jak również ograniczeń wykorzystywania platformy Moodle w nauczaniu języków obcych.

4. Badanie uczenia się i nauczania języka biznesu, w tym rozumienia tekstów biznesowych, potrzeb językowych studentów, wyzwań stojących przed nauczycielami języka biznesu, materiałów do nauki języka biznesu, itp.

5. Inne aspekty uczenia się i nauczania języków obcych (łączenie nauczania języków z nauczaniem wartości, zapobieganie wykluczeniu społecznemu przez nauczanie języków, godzenie programów nauczania i sylabusów z potrzebami językowymi uczniów, itp).

6. Badanie wykorzystania języka angielskiego w instytucjach samorządu terytorialnego w Polsce (m.in. w związku ze współpracą międzynarodową) oraz związanych z nim potrzeb językowych pracowników poszczególnych szczebli.

7. Badanie polityki językowej polskich uczelni wyższych, ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę języka angielskiego, oraz na postrzeganie roli języka angielskiego w funkcjonowaniu polskich uczelni (w tym międzynarodowej wymiany studentów, publikowaniu w anglojęzycznych czasopismach, itp.) przez pracowników naukowych i administracyjnych uczelni.

Polski
dr Teresa Włosowicz
Data: 
Od sobota, 1 Kwiecień, 2023 do wtorek, 30 Kwiecień, 2024