Wybrane aspekty kształcenia językowego, uczenia się i akwizycji języków obcych
Główne cele badawcze:
1. Badanie możliwości rozwijania autonomii osób uczących się języków obcych, również z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych (You Tube, Moodle, Duolingo, itp.).
2. Badanie oczekiwań studentów pierwszego roku filologii angielskiej w stosunku do programu studiów filologicznych, umiejętności, które chcieliby nabyć, itp.
3. Badanie możliwości, jak również ograniczeń wykorzystywania platformy Moodle w nauczaniu języków obcych.
4. Badanie uczenia się i nauczania języka biznesu, w tym rozumienia tekstów biznesowych, potrzeb językowych studentów, wyzwań stojących przed nauczycielami języka biznesu, materiałów do nauki języka biznesu, itp.
5. Inne aspekty uczenia się i nauczania języków obcych (łączenie nauczania języków z nauczaniem wartości, zapobieganie wykluczeniu społecznemu przez nauczanie języków, godzenie programów nauczania i sylabusów z potrzebami językowymi uczniów, itp).
6. Badanie wykorzystania języka angielskiego w instytucjach samorządu terytorialnego w Polsce (m.in. w związku ze współpracą międzynarodową) oraz związanych z nim potrzeb językowych pracowników poszczególnych szczebli.
7. Badanie polityki językowej polskich uczelni wyższych, ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę języka angielskiego, oraz na postrzeganie roli języka angielskiego w funkcjonowaniu polskich uczelni (w tym międzynarodowej wymiany studentów, publikowaniu w anglojęzycznych czasopismach, itp.) przez pracowników naukowych i administracyjnych uczelni.